sobota, 17 stycznia 2015

Jak Shrek pomógł mi przemycić to i owo...


Wow, wieki mnie tu nie było. No cóż, nie mam co się tu nad tym rozpisywać. Nowy rok i nowe posty - takie postanowienie :)

Zacznę krótkim postem kulinarnym.

Która z Was ma dzieciaczki chętnie jedzące owoce, warzywa, nie mówiąc już o zieleninie? Pewnie jest Was niewiele. Ja również muszę włożyć dużo wysiłku, żeby zachęcić córkę. Synek, na szczęście,  czy chce czy nie, takie smakołyki zjada - cycuś to potęga :)

Z uwagi na panującą ostatnio modę na zielone koktajle, postanowiłam spróbować ich sama, przy okazji zachęcając do tego samego resztę mojego gangu :)



Nie sugerowałam się żadnym konkretnym przepisem. Przejrzałam te dostępne w sieci, zerknęłam do lodówki i zmiksowałam swoją własną mieszankę.

UŻYŁAM (ilość dla 3 osób - dwóch dorosłych i dziecka):
- pęczku natki pietruszki
- 2 garści szpinaku (użyłam świeżego szpinaku baby)
- 1 banana
- 1 kiwi (najlepiej dojrzałego i słodkiego)
- 1 jabłka
- 1 gruszki
- soku wyciśniętego z 2 sporych pomarańczy
- 1 łyżki miodu (najlepiej płynnego lub dość miękkiego)

Użyłam tradycyjnego blendera. Do dzbanka wrzuciłam najpierw natkę i szpinak oraz wlałam ok. 1/2 uzyskanego soku. Wszystko porządnie zmiksowałam na jednolitą masę, następnie dodałam wszystkie owoce, które wcześniej obrałam i pokroiłam (no chyba że ktoś lubi skórkę od banana :P ), dodałam miód i resztę soku. Wszystko ponownie zmiksowałam. I już. Było gotowe i czekało na test. Wlałam do szklanek, zaniosłam gromadzie i czekałam na reakcję.

Mąż od razu spróbował i się wprost zachwycił, ale moja córka spojrzała na szklankę z miną niepewną, wręcz kwaśną i spytała: "Mamooooo, co toooooo?". Musiałam naprędce rzucić jakieś zachęcające hasło. "To Shrekowy sok" :) Moją odpowiedzią trafiłam w dziesiątkę. Zosia spojrzała na szklankę bardziej łaskawie, a po kilku minutach, ku mojemu zdziwieniu i zachwytowi, oznajmiła, że szklanka jest pusta. 

Takim sposobem Shrek po raz kolejny (o Shrekowej zupie napiszę innym razem) okazał się pomocny.

Ja osobiście pokochałam zielone koktajle. Polecam Wam spróbować. A jeśli Shrek nie pomoże, to może któraś z Waszych pociech jest fanem zielonego Hulka. Można też zawsze powiedzieć, że to kosmiczny marsjański sok :)

Pozdrawiam :)

5 komentarzy:

  1. Moja Zocha niestety odmawia współpracy jeśli chodzi o warzywa i owoce :-( Czasem zje jabłko.
    Spróbuję soku :-) Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. interesujące! uwielbiam szpinak i pietruszkę, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł :) Chętnie wypiłabym taki Shrekowy sok :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda apetycznie i tak wiosennie-muszę spróbować albo się wprosić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja najpierw muszę sobie kupić blender i również zacznę "sokować" :P

    OdpowiedzUsuń