wtorek, 10 lutego 2015

Dieta alergika - placuszki z kaszy manny - bez jajek i bez mleka

Mam w domu małego alergika. Kilka miesięcy temu Zosia miała przeprowadzone skórne testy alergiczne, po których okazało się, że moje dziecko ma uczulenie na jaja, mleko i (w niewielkim stopniu) orzechy ziemne. Obecność dwóch pierwszych alergenów w dotychczasowej diecie Zosi stała u podstaw jej atopowego zapalenia skóry, skoncentrowanego głównie na dłoniach i przedramionach. 
W związku z powyższym jestem zmuszona ograniczać jajka i mleko do minimum. 

Dziś mam dla Was przepis na placuszki z kaszy manny, bez użycia jaj, oraz z mlekiem kokosowym zamiast zwykłego mleka. Moim zdaniem bardzo smaczne. Idealne na śniadanie lub kolację.



Składniki:
niepełna szklanka kaszy manny
0,5 szklanki mleka kokosowego
0,5 szklanki ciepłej wody
2 czubate łyżki mielonego siemienia lnianego
7 łyżek wrzątku
1 mocno dojrzały banan
3 łyżeczki płynnego miodu (lub wedle uznania)

Sposób przygotowania:
Mleko kokosowe łączymy z ciepłą wodą i zalewamy powstałą mieszanką kaszę mannę. Mieszamy dokładnie i odstawiamy na ok. 20 - 30 min.
Siemię lniane zalewamy wrzątkiem i dokładnie mieszamy aż masa stanie się jednolita. Dodajemy do kaszy. Do tego wrzucamy jeszcze banana oraz miód. Wszystko miksujemy na gładką masę.
Smażymy niewielkie placuszki na rozgrzanej suchej patelni, aż się lekko zarumienią z każdej strony. 

Ja dodatkowo oprószyłam gotowe placuszki odrobiną cukru-pudru z dodatkiem cynamonu.

Mojej córci smakowały bardzo.

 
Jeśli Wasze dzieci nie cierpią na alergie pokarmowe zastąpcie mleko kokosowe wymieszane z wodą jedną szklanką mleka, a papkę z siemienia lnianego 2 jajkami (należy dodać 2 żółtka, a białka przed dodaniem ubić na pianę).

Pozdrawiam :)

5 komentarzy:

  1. mmm, pyszności :D
    a córa jaki cukiereczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi znacznie, może nawet moje niejadki by zjadły. Alergikami nie są, ale takie rzeczy jak wszelkie placuszki jeszcze jako tako jedzą. Musimy wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała zrobić :) Choć nie mam mleka kokosowego ale to zastąpię zwykłym

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast siemienia lnianego można tez użyć nasion chia do zastępowania jajek:
    trik doskonale znany weganom, dobrze sprawdza się przy pieczeniu chleba czy muffinów. Zmieszaj 1 łyżeczkę nasion chia z 3 łyżeczkami wody i odstaw na około 15 minut aż mikstura nabierze konsystencji podobnej do konsystencji surowego jajka.

    Próbując zastąpić jajka można także spróbować z musem jabłkowym: bit.ly/1CHERuH.
    ;-)

    OdpowiedzUsuń